SIK SORULAN SORULAR















NASIL REZERVASYON YAPABİLİRİM?

• www.hdyeveryday.com.tr internet sayfasından online olarak fiyat teklifi alabilir ve birkaç basit adımda rezervasyon yaptırabilirsiniz. • 444 0 349 numaralı Rezervasyon Merkezi'ni arayarak 08.30-18.30 saatleri arasında rezervasyon yaptırabilirsiniz. • info@hdyeveryday.com.tr adresine mail atarak fiyat ve araç teklifi isteyebilirsiniz.

ÖN ÖDEMELİ REZERVASYONUMDA DEĞİŞİKLİK YAPABİLİR MİYİM? • www.hdyeveryday.com.tr adresi üzerinden ödemeli bir rezervasyon yaptıysanız, değişlik yapılamayacağını üzülerek bildirmek ister, iptal ve iade işlemi için ise iptal koşullarının geçerli olduğunu hatırlatmak isteriz.

WWW.HDYEVERYDAY.COM.TR ADRESİ DIŞINDA ÖDEMELİ BİR REZERVASYON YAPTIM VE REZERVASYONUMDA DEĞİŞİKLİK YAPMAK İSTİYORUM, NE YAPMALIYIM? • www.hdyeveryday.com.tr adresi dışında yapılan rezervasyonlarda EVERYDAY tedarikçi konumundadır. Değişiklik talepleriniz için rezervasyonu yaptığınız kanal ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

ARAÇ KİRALAMAK İÇİN KAÇ YAŞINDA OLMALIYIM? • Araç kiralamak için 21 yaşını doldurmuş olmanız ve en az 1 yıllık B grubu ehliyet sahibi olmanız gerekmektedir. • Müşterimiz 19 yaşını doldurmuş ve ehliyeti en az 1 yıllıksa, B grubu ehliyet sahibi genç sürücü paketini satın alarak kiralama yapabilir.

ARAÇ KİRALAMA FİYATLARI POLİTİKANIZ HAKKINDA BİLGİ ALABİLİR MİYİM? • Talep edilen bölgedeki anlık talep ve yoğunluklara bağlı olarak dinamik, değişkenlik gösteren bir fiyat politikamız bulunmaktadır.

KİRALADIĞIM ARACI ALDIKTAN SONRA KİRA SÜRESİNİ DEĞİŞTİREBİLİR MİYİM? • Elbette, günlük kiralamalarınızın süresini uzatabilir ya da erken teslim yapabilirsiniz. Kira süremiz 24 saattir, bu sebeple aynı gün içinde araç teslim etmeniz durumunda 1 günlük ücret ile ücretlendirilirsiniz. Erken teslimatlarınızda fiyat tablosunda kullanılan gün sayısına karşılık gelen fiyat geçerli olur.  Ancak, ödemeli rezervasyonlarda, rezervasyon tutarının iade edilmeyeceğini hatırlatmak isteriz. Aylık yapılan rezervasyonlar günlük kiralamaya çevrilmek istendiğinde günlük fiyat tablosuna göre hesaplanır. Aylık fiyat geçersizdir.

TRAFİK CEZA DURUMUNDA CEZA TUTARININ ÖDEMESİNİ NASIL YAPARIM? • Trafik cezası TC kimlik numaranıza yazıldı ise, ödemeyi aracın kullanıcısı yapmalıdır. • Plakaya yazılan trafik cezalarında, trafik cezası tarafımıza tebliğ edildiğinde, indirimli olarak ödenmektedir ve müşterilerimizin kredi kartından tahsil edilmektedir. Eş zamanlı olarak trafik cezasına ait hizmet bedeli de tahsil edilmektedir.

SÜRÜCÜ BELGESİ VE YAŞ SINIRLAMALARI • Karavan kiralamak için 25 yaşını doldurmuş, 75 yaşını aşmamış olmanız ve en az 2 yıllık T.C. ehliyeti ya da uluslararası ehliyetine sahip olmanız gerekmektedir 23 yaşını doldurmuş olmak koşulu ve ehliyet süresi koşuluna uyularak genç sürücü ücreti alınarak karavan kiralanabilmektedir. Ofiste kira anlaşması açılırken ehliyetinizin yanınızda bulundurulması gerekmektedir. Genç Sürücü Ücreti uygulamasını kullanabilmek için aşağıda ve tabloda yer alan koşulların sağlanması gerekmektedir. • Karavan kiralayabilmek için en az 23 yaşında ve 2 yıl ehliyet sahibi olunması gerekmektedir. 23-25 yaş aralığında ve 2 yıl ehliyet sahibi olan kişiler Genç Sürücü ücreti ödeyerek kiralama yapabilir.


Genç Sürücü uygulanabilir yaş aralığı

Genç Sürücü uygulanabilir ehliyet sınırı

Karavan

23-25 Yaş Arası

Min. 2 Yıl


KISA DÖNEM KURUMSAL KİRALAMA NEDİR?
• 1 günden 11 aya kadar olan kiralamalar, kısa dönem kiralama olarak geçmektedir. Tüzel kişi ve şahıs firmalarının sözleşme imzalayarak günlük ve aylık kiralamalarında taahhüt içermeden avantajlı araç kiralama imkânı sağlamaktayız. Kiralanan karavan ile yurt dışına çıkış izni bulunmamaktadır

KİRALADIĞIM ARAÇ İLE YURT DIŞINA ÇIKABİLİR MİYİM? • Kiralanan araç ile yurt dışına çıkış izni bulunmamaktadır.

KURUMSAL KİRALAMA AVANTAJLARI NEDİR? • Türkiye genelindeki tüm ofislerimizden, diledikleri zaman gerçekleştirecekleri günlük kiralamalarda yıllık sabit avantajlı fiyatlardan yararlandırmakta olup, aylık kiralamalarda ise güncel dönem üzerinden, taahhüt içermeden avantajlı araç kiralama imkânı sunmaktayız.

KİRALAMALARDA KREDİ KARTI DIŞINDA ÖDEME ŞEKLİ BULUNUYOR MU? NAKİT ÖDEME YAPABİLİR MİYİM? • Everyday bünyesinde yapılacak tüm kiralamalarda, kiralama kimin adına yapılacak ise şahsına ait, üzerinde kira lama yapacak olan müşterimizin isim soy isminin ve kredi kartı numarasının yazdığı, kredi kartı talep edilmektedir.

KİRALADIĞIM ARAÇTAN MEMNUN DEĞİLİM, DEĞİŞTİREBİLİR MİYİM? • Kiraladığınız araçta teknik bir sorun var ise 444 0 349 numaralı müşteri hizmetlerimiz ile mutlaka iletişime geçmenizi rica ederiz. Bunun dışında ofisimizle iletişime geçerek kiraladığınız araç grubunda uygunluk var ise araç değişimi yapabilirsiniz.

WWW.HDYEVERYDAY.COM.TR ADRESİ DIŞINDA ÖDEMELİ BİR REZERVASYON YAPTIM VE REZERVASYONUMU İPTAL ETMEK İSTİYORUM, NE YAPMALIYIM? • www.hdyeveryday.com.tr adresi dışında yapılan rezervasyonlarda Everyday tedarikçi konumundadır. İptal ve iade talepleriniz için rezervasyonu yaptığınız kanal ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

REZERVASYON YAPTIĞIM ARACI KESİNLİKLE KİRALAYABİLİYOR MUYUM? • Rezervasyonlar grup bazlı yapılmaktadır ve marka garantisi verilmemektedir. Rezervasyonunuzun yapıldığı grupta araç o tarihte müsait değilse, bir üst segment araç aynı fiyattan verilecektir.

ÖN ÖDEMELİ REZERVASYONUMDA ERKEN ARAÇ TESLİM DURUMUNDA KULLANILMAYAN GÜNLERİN İADESİNİ ALABİLİR MİYİM? • Ön ödemeli rezervasyonlarda, aracın teslim alınmasından sonra, müşteri tarafından kullanılmayan günlerin iadesi yapılmamaktadır.

KAMPANYALARINIZ NELER? KAMPANYALAR BİRLEŞTİRİLEBİLİR Mİ? • 'Kampanyalar' sekmesi üzerinden bütün kampanyalarımızı inceleyebilir ve rezervasyon oluşturabilirsiniz. İki farklı kampanya birleştirilmemektedir.

KİRALADIĞIM ARACA SONRADAN EK BİR SÜRÜCÜ EKLEYEBİLİR MİYİM? • Ek sürücü kira anlaşmasına eklenebilir ancak, kiralama süreci içerisinde değişiklik olacağı için aşağıdaki şartlar gerçekleştirilerek süreç tamamlanır. • Ana sürücü siz iseniz, araçla ve eklemek istediğiniz yeni sürücüyle birlikte ofise gelmelisiniz. • Ofiste, araç hasar kontrolü Manuel Teslim Evrağı ile yapılacak, ardından ana sürücü ve ek sürücü kira anlaşmasını beraber tekrar imzalayacaktır.

BAŞKASINA AİT KREDİ KARTI İLE KİRALAMA YAPABİLİR MİYİM? • Maalesef başkasına ait kredi kartı ile kiralama yapamazsınız. Mutlaka kredi kart sahibinin sizinle beraber ofise gelmesi ve ek sürücü olarak kiralamaya dâhil edilmesi gerekmektedir. Müşterimiz ödemeyi yapan kişidir, müşterimizin şahsi kredi kartı ile ofise gelmesi ve gerekli dokümanları imzalaması gerekmektedir. Kredi kart sahibi kimse anlaşma onun adına açılır ancak adına anlaşma açılacak kişinin ehliyetinin de olması gerekir.

SÖZLEŞME DOLDURURKEN NELER GEREKMEKTEDİR? • Ehliyet (yurt dışından geliyorsanız ayrıca pasaport), adınıza kredi kartınız, adres ve telefon bilgileriniz sözleşmemize personelimiz tarafından kaydedilir. Ödediğiniz kira bedelini ve depozitoyu da gösteren imzalı kira anlaşmanızın bir nüshasını mutlaka isteyin.

ÖDEMEYİ YAPACAK/ARACI KİRALAYACAK KİŞİNİN EHLİYETİ YOK İSE NE OLUR? • Ehliyeti olmayan kişi araç kiralaması yapamaz. Aracı kiralayan kişinin ehliyeti olmalıdır ve ödemeyi kendisinin yapması gerekir. Eğer ehliyet yok ise kiralama yapamaz, ek sürücü ekleyerek araç kiralama hizmeti alamaz.

KURUMSAL VE BİREYSEL KİRALAMA FARKLARI NELERDİR? • Kurumsal kiralamalarda uzman ekiplerimizden 444 0 349 numaralı müşteri hizmetlerimizi arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

BAŞKASINA AİT KREDİ KARTI İLE KİRALAMA YAPABİLİR MİYİM? • Maalesef başkasına ait kredi kartı ile kiralama yapamazsınız. Mutlaka kredi kart sahibinin sizinle beraber ofise gelmesi ve ek sürücü olarak kiralamaya dâhil edilmesi gerekmektedir. Müşterimiz ödemeyi yapan kişidir, müşterimizin şahsi kredi kartı ile ofise gelmesi ve gerekli dokümanları imzalaması gerekmektedir. Kredi kart sahibi kimse anlaşma onun adına açılır ancak adına anlaşma açılacak kişinin ehliyetinin de olması gerekir.

BİRDEN FAZLA ARAÇ KİRALAYABİLİR MİYİM? • Şu anda sadece bir araç kiralayabilirsiniz. Bu, başka bir rezervasyon yapamayacağınız anlamına gelmez. Farklı bir tarih için ayrı bir rezervasyon yapabilirsiniz.

ÖN ÖDEMELİ REZERVASYONUMUN İADESİ NE ZAMAN KREDİ KARTIMA YANSIR? • Ön ödemeli rezervasyonunuzu web sitemiz üzerinden iptal ettikten hemen sonra, iade koşullarına göre iade hak edişiniz var ise iadeniz otomatik olarak gerçekleşmektedir. Banka iç iletişimi kaynaklı olarak hesabınıza 3-5 iş günü içerisinde yansımaktadır. Yabancı kredi kartı ile kiralama yapılan durumlarda iadenin hesaba yansıma süresi 10-15 iş günü olmaktadır.

REZERVASYON YAPILIRKEN MARKA, MODEL VE YAKIT TÜRÜ GARANTİSİ NEDEN VERİLEMİYOR? • Rezervasyonlar araç grupları üzerinden oluşturulmaktadır bu nedenle marka, model, renk ve yakıt türü garantisi veremiyoruz. Müşteri garantisini istese dahi araç yıkamadan dönerken bile kaza yapabileceği ya da bakımı geleceği göz önünde bulundurularak marka, model, renk ve yakıt türü garantisi verilememektedir.

KAZA HALİNDE NE YAPMALIYIM? • Aracın yerini değiştirmeden, en yakın polis veya jandarma karakoluna haber vererek (polis raporu mutlaka alınmalıdır), 444 0 349  no’lu Everyday iletişim merkezini arayabilirsiniz.

KAZA OLMASI DURUMUNDA ARACIN SERVİSTE GEÇİRDİĞİ GÜNLER İÇİN ÜCRET ALIYOR MUSUNUZ? • Hayır, almıyoruz. Fakat aracın; alkollü, uy*şturucu etkisi altında ya da yasal hız sınırları dışında kullanılmaması gerekmektedir. Aksi takdirde, aracı kullanan kişi tüm hasardan sorumlu tutulur. Herhangi bir kaza durumunda, aracın yeri değiştirilmeden en yakın polis veya jandarma karakoluna başvurularak kaza, hırsızlık ve alkol tespiti raporları alınmalıdır.(Yalnızca polis tarafından tarafından tutulmuş kaza tespit tutanağının teminini e-devlet sistemi üzerinden sağlayabilirsiniz) Aksi halde satın alınan tüm güvenceler geçersiz sayılarak meydana gelen her türlü zarar, üçüncü şahıslara verilen maddi ve manevi kayıpları da içermek üzere kiralayan tarafından ödenir.

ŞAHSİ KREDİ KARTIM YOK, KİRALAMA YAPABİLİR MİYİM? • Depozito için ödeme şekli sadece şahsi kredi kartı olup nakit ödeme ve debit kart uygulaması bulunmamaktadır. Tüm kiralama koşullarını sağlayan farklı bir kullanıcının yanında yalnızca ek sürücü olarak kiralama yapabilir. Kredi kartının üzerinde kiralama yapacak kişiye ait isim-soy isim ve kredi kartı numarası bilgisi bulunmalıdır.

ARACIN BAKIMI SIRASINDA EVERYDAY İKAME ARAÇ TEDARİK EDİYOR MU? • Aracın bakımı ya da hasar durumunda, Everyday araca eş değer veya bir üst grubu aracı en kısa zamanda hizmetinize sunar.

KİMLER KURUMSAL KİRALAMA AVANTAJLARINDAN YARARLANABİLİR? • Yurtiçi vergi mükellefi olan tüm tüzel kişiler kurumsal avantajlardan yararlanabilmektedir.

ARAÇLARINIZDA HGS BULUNUYOR MU? ÜCRET NASIL ÖDENİYOR? • Tüm araçlarımızda HGS bulunmaktadır. Kiralamanız bittiğinde, Karayolları tarafından HGS kullanım bilginiz tarafımıza ulaşmaktadır ve kiralamanızı yapmış olduğunuz kredi kartınızdan tahsil edilmektedir. Tahsil sürecinde, Karayolları'na bağlı olunması nedeniyle geç tahsilat yapıldığı durumlar olmaktadır. HGS takılı olan araçlarımızla OGS gişesinden geçiş yapılması durumunda kaçak geçiş meydana gelir ve kullanıcının kredi kartına yansıtılır.

ARAÇ BAKIM UYARISI VERIYOR, BENİM Mİ BAKIMA GÖTÜRMEM GEREK? • 444 0 349 hattını arayıp tam destek hattına ulaşıp detaylı bilgi edinilebilirsiniz.

ARAÇLARINIZDA KİLOMETRE SINIRI VAR MI? • Günlük araç kiralamalarında 500 kilometre kullanım hakkı vardır. Aylık araç kiralamalarda ise 3000 kilometre sınırlaması bulunmaktadır. Detaylı bilgiyi Rezervasyon Merkezimizden alabilirsiniz.

DETAYLI TEMIZLİK ÜCRETİNİ HANGİ DURUMLARDA ALIYORSUNUZ?
• Araç içi veya bagaja sıvı içecek döküldüğünde ( kahve, süt ve kola benzeri gibi ), • Patili dostlarımızla yolculuklarınızda, • Organik leke olduğu zaman – (süt, mama benzeri), • Tuzlu su, çamur gibi hava şartları sebebi ile oluşan lekeler, • Taban ve tavan dahil mazot ve yağ lekesi olduğunda, • Koltuğa yapışmış ve çıkmayan maddelerden dolayı (düğünlerden sonra sim), • Makyaj izleri, • Yoğun toz lekeleri (inşaat vb.), • Yoğun kokulu ve kokusu çıkmayan maddeler taşındığında (pastırma, sucuk), • Bebek koltuğu lekendiğinde, • Normal yıkama ile temizlenemeyen yiyecek atıkları,

Standart temizlik ile çıkarılamayan yukarıdaki durumlara benzer her türlü kir ve lekelerde araca detaylı temizlik uygulanır.

TRAFİK CEZALARI

• Yürürlükte olan trafik yasalarına uyulmamasından doğacak her türlü sorumluluk ve maddi trafik cezaları kullanıcıya aittir. Karavanın kirada bulunduğu süre içinde oluşan ancak kiralama bitimi sonrasında elimize ulaşan trafik ve kaçak köprü, otoyol geçişi cezaları, kira anlaşmasında belirtilen kişi ve/veya firmadan tahsil edilir. Karavanların hangi nedenle olursa olsun resmi veya yerel makamlar tarafından tutulması nedeni ile geçecek zaman, sözleşme süresi içerisinde kabul edilir ve kira bedeli işlemeye devam eder . Plakaya yazılan trafik cezalarında trafik cezası tarafımıza tebliğ edildiğinde indirimli olarak ödenmektedir ve müşterilerimizin kredi kartından tahsil edilmekte olup; eş zamanlı olarak trafik cezasına ait hizmet bedeli de alınmaktadır.

KİRALADIĞIM ARACI FARKLI OFISE BIRAKABILIR MIYIM?

• Kira bedelinin dışında bir ödeme olan tek yön ücreti karşılığında kiralanan araç başka bir ofise bırakılabilir. Aracın bir şehirden teslim alınıp başka bir şehre iadesi durumunda Everyday tarafından öngörülmüş olan tek yön ücreti uygulanır. Ücret bilgileri ofis bazında değişiklik göstermekte olup rezervasyon aşamasında görülebilir. Detaylı bilgiyi Rezervasyon Merkezi’mizi arayarak alabilirsiniz.

FATURA TUTARIM BEKLEDİĞİMDEN FAZLA GELDİ NE YAPMALIYIM?

• Kiralamanız sonrasında HGS kullanımı, eksik yakıt, hasar, kira günü uzama vb. durumlar faturanıza yansıtılmış olabilir. Faturanız üzerinde kiralama sırasında ek hizmet aldıysanız, detaylarına ulaşabilirsiniz. İletişim formumuzu kira anlaşma numaranız ile doldurarak detay talebinde bulunabilirsiniz.